Blog bemutatása


Szeretettel köszöntelek oldalamon!
Mi is található itt?Receptek,Mesék,
Viccek,Egészségtár,Címke nélkül mindenféle,
A legújabb bejegyzések mindig legelöl,
Nézz körül,itt is és többi oldalamon is.
Melyet a saját bloglistámban találhatod.
Örülök,hogy itt vagy,és köszönöm látogatásod.

A Vendégkönyvet oldalt találod.


2010. június 18., péntek

Diós - kakaós kalács

Hozzávalók:

50 dkg VitaMill Univerzális liszt
2,8 dl langyos tej
6 dkg ráma megolvasztva
6 dkg cukor
1 kávés kanál só

2 dkg friss élesztő
1 vaníliás cukor,
1 citrom reszelt héja
1 tojás sárgája
2 evőkanál kakaópor
2 evőkanál tej
Töltelékhez:
- kb. 15 dkg darált dió
- 1 marék mazsola
- 10 dkg kristálycukor
- 1 cs. vaníliás cukor
A töltelékhez valókat gázon egy kicsit összemelegíteni 2 evőkanál tejjel.

Amikor a tésztát megkelesztette a gép, lisztezett nyújtólapon 2 db-ra vágtam. Utána ezeket a tésztadarabkákat kisodortam. Az egyikre rákentem az előmelegített diós tölteléket, és hosszú rúd formára feltekertem. A másikat pedig a 2 evőkanál kakaóporral, 2 evőkanál tejjel összedagasztottam kézzel, és rúd formára tekertem. Ezután a 2 rudat a lenti formába összefontam, és 25 cm-es átmérőjű szilikonos tortaformába tettem, aminek az aljára sütőpapírt raktam. Hagytam még kelni 20 percig, majd megkentem tojás sárgája és tej keverékével. Hideg sütőbe tettem, légkeveréssel 170 fokra téve szép pirosra megsütöttem 35 perc alatt. A sütés vége előtt 5 perccel leöntöttem 1 dl langyos vaníliás tejjel.
Megcsináltam úgy is, hogy a kakaós tészta közepébe 25 dkg gesztenyemasszát kentem, a diós tölteléket is növeltem a fehér tésztában 25 dkg-ra, a cukor mennyiséget is 15 dkg-ra, és 1-2 evőkanállal több tej kellett bele az összemelegítésnél:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm hozzászólásodat.