Blog bemutatása


Szeretettel köszöntelek oldalamon!
Mi is található itt?Receptek,Mesék,
Viccek,Egészségtár,Címke nélkül mindenféle,
A legújabb bejegyzések mindig legelöl,
Nézz körül,itt is és többi oldalamon is.
Melyet a saját bloglistámban találhatod.
Örülök,hogy itt vagy,és köszönöm látogatásod.

A Vendégkönyvet oldalt találod.


2013. április 16., kedd

Tavaszi fáradtság 8 ellenszere.


Reggeli
Az év minden napján fontos,hogy reggelizzünk,
de tavasszal,amikor a fáradság erőt vesz rajtunk,
talán még lényegesebb.Ha szervezetünk nem kap lendületet
a nap kezdetén,értelemszerűen nehezebben látjuk el feladatainkat,
kimerültek leszünk.



C  vitamin
A tavaszi fáradtság hátterében
elsősorban a vitaminhiány áll.
Az immunerősítő,sejtvédő C-vitaminnal
felturbozhatjuk szervezetünket és
gyorsan megszabadulhatunk a
kimerültségtől.Tabletták helyett
szavazzunk a gyümölcsökre,zöldségekre!


Folyadékpótlás
A megfelelő mennyiségű folyadék
fogyasztása az év minden szakaszában
rendkívül fontos.Tavasszal nem gond,
ha az ajánlott 2 2,5 liter folyadéknál
kicsivel többet iszunk.Segít megszabadulni
a tél során felgyülemlett méreganyagoktól.



Tisztítókúra
Érdemes a tavaszt egy salaktalanító,
tisztító kúrával kezdeni.Nem szükséges
komoly léböjtbe kezdeni ,de három napot
azért mindenképpen szánjunk rá.
Ha sikerül száműznünk a felhalmozódott
salakanyagokat,testünk felfrissül,elmúlik
a krónikus fáradtság.

Szauna
A szauna erősíti az immunrendszert és
felpezsdíti a vérkeringést.Beindítja a test méregtelenítő
folyamatait,így segít megszabadulni a tavaszi fáradságtól.
Ha a hagyományos finn szauna túl meleg,
meg kell próbálni az infra szaunát.


Mozdulj ki
Talán a tavasz első heteiben fáradtabbnak
érezzük magunkat,mint a hosszú tél során bármikor,
ám érdemes erőt venni magunkon.Egy-egy hétvégi
kirándulás,a szabadban töltött idő segít abban,
hogy újra formába lendüljünk.



Jóga
Tulajdonképpen bármilyen rendszeresen végzett
mozgásforma segít megszabadulni a tavaszi
fáradságtól.A jóga azért különösen szerencsés választás,mert
nem csak testileg,de lelkileg is segít felkészülni az új évszakra.


Napfény
A sötét tél során testünk D-vitamin raktárai
kimerülhettek,érdemes tehát az első napsugarak
láttán kimerészkedhetünk a szabadba.A D -vitamin
jellegzetessége ugyanis,hogy kialakulásához
napsugárra van szükség.

2 nélkülözhetetlen vitamin, ami tavaszra kifogy a szervezetedből
A C- és a D-vitamin hiányában kimerült leszel, immunrendszered legyengül. Pótold őket!
A tavaszi fáradtság hátterében elsősorban a vitaminhiány áll. Tél végére a tested tartalékai kimerülnek, ami rossz közérzetet, enerváltságot eredményez. Ha még mindig nem sikerült leküzdened a tavaszi fáradtságot, itt az ideje, hogy felturbózd a szervezetedet. Az alábbi két vitamin nem maradhat ki az étrendedből!


D vitamin
A D-vitaminnak van egy, a maga nemében igazán páratlan jellegzetessége: kialakulásához a bőrödet rendszeresen érő napsugárra van szükség. Egészen pontosan az ultraibolya sugarak egyike bír olyan képességgel, hogy a bőrön belül a szteroidokat D-vitaminokká alakítja.
Mivel a téli hónapok során rövidebbek a nappalok, rövidebb ideig érhet a Nap éltető sugara, így tavaszra csökkenhet a létfontosságú vitamin szintje a szervezetedben. Ugyancsak veszélyeztetettek a vegetáriánusok, mivel a vargánya és a kakaóbab kivételével a D-vitamin szinte csak állati eredetű élelmiszerekben van jelen.
Hogyan működik?
A D-vitamin és az A-vitamin egymás hatását kölcsönösen erősítik a szervezetben. Mindkettőre szükség van gyermekkorban a csontok és a fogak megfelelő növekedéséhez, illetve a későbbiekben a csontritkulás elkerüléséhez. Ezt a feladatát a D-vitamin az ásványi anyagok anyagcseréjében játszott szerepével összefüggésben végzi. Így tehát a szervezetben előforduló kalcium és a foszfátok vérbeli szintjének szabályozásához és a csontszövetek táplálásához járul hozzá.
Kiegyensúlyozott táplálkozás
Ahhoz, hogy ne alakuljon ki nálad vitaminhiány, lényeges, hogy minél több zöldséget, gyümölcsöt vigyél be a szervezetedbe, valamint kiegyensúlyozottan táplálkozz. Dietetikus szakértőnk ehhez ad néhány jó tanácsot.


C-vitamin
A C-vitamin talán a legismertebb vitamin, fő feladatai közé tartozik a szervezet ellenálló képességének megvédése a fertőzések okozta ártalmakkal szemben. A természet gondoskodik arról, hogy folyamatosan C-vitaminhoz jusson a szervezeted. Ugyanakkor a téli táplálékaid közül szinte csak a citrusfélék tartalmazzák, így tavaszra csökkenhet a szintje a szervezetedben.
A tavaszi fáradtság hátterében elsősorban a vitaminhiány áll. Tél végére a tested tartalékai kimerülnek, ami rossz közérzetet, enerváltságot eredményez. Ha még mindig nem sikerült leküzdened a tavaszi fáradtságot, itt az ideje, hogy felturbózd a szervezetedet. Az alábbi két vitamin nem maradhat ki az étrendedből!
D-vitamin

A D-vitaminnak van egy, a maga nemében igazán páratlan jellegzetessége: kialakulásához a bőrödet rendszeresen érő napsugárra van szükség. Egészen pontosan az ultraibolya sugarak egyike bír olyan képességgel, hogy a bőrön belül a szteroidokat D-vitaminokká alakítja.
Mivel a téli hónapok során rövidebbek a nappalok, rövidebb ideig érhet a Nap éltető sugara, így tavaszra csökkenhet a létfontosságú vitamin szintje a szervezetedben. Ugyancsak veszélyeztetettek a vegetáriánusok, mivel a vargánya és a kakaóbab kivételével a D-vitamin szinte csak állati eredetű élelmiszerekben van jelen.
Legjobb források
Tej, vaj.
Tojássárgája.
Máj, belsőségek.
A 15 legjobb vitaminforrás
A 15 legjobb vitaminforrás
8 egyszerű trükk, amivel megúszod az influenzaszezont A 8 legerősebb őszi méregtelenítő gyümölcs8 dolog, ami biztosan meghosszabbítja az életed Íme, a tavaszi fáradtság 8 legbiztosabb ellenszere Rákellenes zöldségek15 hatékony szívvédő táplálék Képeken a 10 legdurvább rákkeltő!8 mindennap használt irodai eszköz, ami megbetegít Puffadás, hasi görcsök? Ez a 7 hétköznapi bűnös állhat mögötte Ők élnek a legrövidebb ideig Európában
Hogyan működik?
A D-vitamin és az A-vitamin egymás hatását kölcsönösen erősítik a szervezetben. Mindkettőre szükség van gyermekkorban a csontok és a fogak megfelelő növekedéséhez, illetve a későbbiekben a csontritkulás elkerüléséhez. Ezt a feladatát a D-vitamin az ásványi anyagok anyagcseréjében játszott szerepével összefüggésben végzi. Így tehát a szervezetben előforduló kalcium és a foszfátok vérbeli szintjének szabályozásához és a csontszövetek táplálásához járul hozzá.
Kiegyensúlyozott táplálkozás
Ahhoz, hogy ne alakuljon ki nálad vitaminhiány, lényeges, hogy minél több zöldséget, gyümölcsöt vigyél be a szervezetedbe, valamint kiegyensúlyozottan táplálkozz. Dietetikus szakértőnk ehhez ad néhány jó tanácsot.
Egészséges táplálkozás a dietetikus szerint
Vajon mindent megteszel, hogy megóvd az egészséged? Hallgasd meg dietetikus szakértőnket, aki elmondja, minek érdemes még nagyobb figyelmet szentelned.

C-vitamin
A C-vitamin talán a legismertebb vitamin, fő feladatai közé tartozik a szervezet ellenálló képességének megvédése a fertőzések okozta ártalmakkal szemben. A természet gondoskodik arról, hogy folyamatosan C-vitaminhoz jusson a szervezeted. Ugyanakkor a téli táplálékaid közül szinte csak a citrusfélék tartalmazzák, így tavaszra csökkenhet a szintje a szervezetedben.
Legjobb források
Ribizli.
Káposzta.
Citrusfélék.
Zöldpaprika.
Csipkebogyó.
Létfontosságú antioxidáns
A C-vitamin - illetve az aszkorbinsav - fontos jellemzője, hogy antioxidáns képességgel is bír. Ez a tulajdonsága a szabad gyökökkel szembeni védekezésben játszik szerepet. A C-vitamin tehát gátolja a daganatképződést, emellett megelőzi a fogínybetegségeket és támogatja immunrendszered működését. Az Amerikai Egyesült Államok Nemzeti Rákkutató Intézetének ajánlása szerint napi minimum 225 mg C-vitaminra van szüksége egy felnőtt szervezetének. Ám ha dohányzol, minden szál cigaretta után plusz 50 mg C-vitaminnal kell számolnod.


1 megjegyzés:

Köszönöm hozzászólásodat.